
Λία Τσερμίδου
Μαθήματα:
- «Εργαστήριο ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης»
- «Πρακτική Άσκηση Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης σε Άτομα με Αναπηρία, με Εποπτεία ‘Διαταραχές λόγου και ομιλίας και ΔΕΠ-Υ: σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές’»
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Αναπηρία και Εκπαίδευση, Ενταξιακή εκπαίδευση, Ενταξιακές Πρακτικές και Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική, Εκπαίδευση μαθητών με διαταραχές λόγου-ομιλίας και ΔΕΠ-Υ
Δημοσιεύσεις
Papoudi, D., Tsermidou, L., & Perepa, P. (2024). Beyond educational strategies in promoting inclusion for autistic individuals: An overarching framework and the way forward. In M. Sofologi, D. Katsarou, & E. Efthymiou (Eds.), Exploring cognitive and psychosocial dynamics across childhood and adolescence. IGI Global.
Vlachou, A., Toulia, A., Papazis, F., Fyssa, A., Kalaitzi, S., Tsermidou, L., & Papazoglou, Th. (2024). Disabled students’ voices about their psycho-social and educational experiences during the COVID-19 pandemic: an empirical study. Disability & Society, 1–20. https://doi.org/10.1080/09687599.2024.2353076
Papazoglou, T., Kalaitzi, S., Papazis, F., Vlachou, A., Tsermidou, L., Toulia, A., & Fyssa, A. (2024). Stakeholders’ views on strategies, measures and policies implemented in education of students with disabilities during the COVID-19 pandemic in Greece. European Journal of Inclusive Education (EJIE), 3(1), 60-79. https.//doi.org/10.7146/ejie.v3i1.137372
Vlachou, A., Fyssa, A., Papazis, F., Toulia, A., Papazoglou, T., Tsermidou, L., & Kalaitzi, S. (2024). The educational and psychosocial needs of students with additional provisions during COVID-19 in Greece: Parents’ perspectives against schools’ crisis management. Research in Developmental Disabilities, 143. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2023.104638
Vlachou A., Kalaitzi S., Tsermidou L., Toulia A., Papazoglou T., Fyssa A. & Papazis F. (2023). Organizational preparedness domains and indicators of educational organizations for students with disabilities in pandemic times: A scoping review. Front. Educ., 7. doi: 10.3389/feduc.2022.1029163
Vlachou A., Tsermidou L., Kalaitzi S., Fyssa A., Papazis F., Toulia A. & Papazoglou T. (2023). Educational Parameters and Organizational Domains and Indicators for Promoting More Inclusive Educational Systems During Pandemic. Proceedings Research World International Conference, Tokyo, Japan. ISBN: 978-93-90150-32-8
Τσερμίδου, Λ. & Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2020). Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική στο πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης: ερευνώντας τις πρακτικές τελειόφοιτων νηπιαγωγών. Διάλογοι, Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 209-238. doi:https://doi.org/10.12681/dial.23328
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ. & Χριστοπούλου Α.-Α. (2020). Διαφοροποιημένη παιδαγωγική & Ενταξιακή εκπαίδευση: θεωρητικές επισημάνσεις, προβληματισμοί και προοπτικές. Διάλογοι, Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 61-76. doi:https://doi.org/10.12681/dial.23334
Nteropoulou-Nterou, E., Zoniou-Sideri, A., Lampropoulou, N., & Tsermidou, L. (2017). Views and Perceptions of Senior Early Childhood Education Students Regarding Inclusive Education and Disability. Mediterranean Journal of Social & Behavioral Research, 1(1), 12-21.
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ., & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Νηπιαγωγείο. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/Odigoi_Diafor_Didaskalia/Odigos_diaf_Nipiagogeio.pdf
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ., & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Δημοτικό. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/Odigoi_Diafor_Didaskalia/Odigos_diaf_Dimotiko.pdf
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ., & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Γυμνάσιο. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/Odigoi_Diafor_Didaskalia/Odigos_diaf_Gymnasio.pdf
Papadopoulou, K., Tsermidou, L., Dimitrakaki, Ch., Agapidaki Ei., Oikonomidou, D., Petanidou, D., Tountas, Y., Giannakopoulos, G. (2014). A qualitative study of early childhood educators’ beliefs and practices regarding children’s socioemotional development. Early Child Development and Care. 184(12), 1843–1860.
Giannakopoulos, G., Agapidaki Ei., Dimitrakaki, Ch., Oikonomidou, D., Petanidou, D., Tsermidou, L., Gerasimos, K., Tountas, Y., Papadopoulou, K. (2014). Early childhood educators’ perceptions of preschoolers’ mental health problems: a qualitative analysis. Annals of General Psychiatry. 13(1) https://doi.org/10.1186/1744-859X-13-1
Τσερμίδου, Λ., & Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (2013). Τεχνολογικά μέσα και ειδικό σχολείο για παιδιά με νοητική καθυστέρηση: απόψεις εκπαιδευτικών της ειδικής εκπαίδευσης. Στο Α. Ζώνιου-Σιδέρη, Ε. Ντεροπούλου-Ντέρου & Κ. Παπαδοπούλου (Επιμ.) Η έρευνα στην ειδική αγωγή, στην ενταξιακή εκπαίδευση και στην αναπηρία, Συλλογικός τόμος Β, (σελ. 117-140). Αθήνα: Πεδίο.
Κορτέση-Δαφέρμου, Χ., Σφυρόερα, Μ., & Τσερμίδου, Λ. (2013). Αντιλήψεις, προσδοκίες και μετατοπίσεις των τριτοετών φοιτητριών/ών του ΤΕΑΠΗ σε σχέση με την Πρακτική τους Άσκηση: εστιάζοντας στα δεδομένα μιας ακαδημαϊκής χρονιάς. Στο Σ. Αυγητίδου & Α. Ανδρούσου (Επιμ.) Η πρακτική άσκηση στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Ερευνητικές προσεγγίσεις. Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων, (σελ. 257-289). Αθήνα: ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ.
Ντεροπούλου-Ντέρου, E., Τσερμίδου, Λ., Χρίστου, Γ (2008). Συγγραφή κειμένων για το λογισμικό «Εκπαιδευτικό λογισμικό για μαθητές με κινητικές αναπηρίες», Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανάπτυξη για Όλους, Εκδότης: Ωmega Technology
2103689326