
Γεωργία Παπασταυρινίδου
Διδάσκουσα στα μαθήματα:
-
- “Εργαστήριο ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης”
- Πρακτική Άσκηση Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης σε Άτομα με Αναπηρία, με Εποπτεία «Νοητική και Κινητική Αναπηρία: σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές»
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Χρόνος, Αναπηρία και Εκπαίδευση, Γενεαλογικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης των αναπήρων, Παιδαγωγική της ένταξης, Διαφοροποίηση της διδασκαλίας, Σπουδές για την αναπηρία
Δημοσιεύσεις
Υποχρεωτικότητα σχολικής φοίτησης και ψυχοϊατρικές διαδικασίες ελέγχου στις ΣΜΕΑΕ: μια κριτική διερεύνηση (2023) Γ. Παπασταυρινίδου Στο Γ. Γρόλλιος, Γ. Κατσιαμπούρα, Χρ. Νομικού (επιμ.) Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης «Η Κριτική Εκπαίδευση για την Ελπίδα και την Κοινωνική Χειραφέτηση» (σσ 488-504) ΠΤΔΕ – ΑΠΘ,, https://www.eled.auth.gr/about/conference-proceedings/
Διαφοροποιημένη παιδαγωγική & Ενταξιακή εκπαίδευση: θεωρητικές επισημάνσεις, προβληματισμοί και προοπτικές (2020) Α. Ζώνιου-Σιδέρη, Κ. Λαμπροπούλου, Γ. Παπασταυρινίδου, Λ.Τσερμίδου, Α. Χριστοπούλου, Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεύχος 6, (σσ. 61-76) Τμήμα Επιστημών Προσχολικής, http://dx.doi.org/10.12681/dial.25546
Φιλανθρωπικά ιδρύματα και ειδικά σχολεία: πειθαρχική εξουσία και εκπαίδευση αναπήρων (2019) Γ. Καραγιάννη & Γ. Παπασταυρινίδου Στο Γ. Κατσιαμπούρα, Τ. Λιάμπας, Π. Παυλίδης (επιμ) Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κριτικής Εκπαίδευσης 20-22 Απριλίου 2018 “Η Κριτική Εκπαίδευση για το Σχολείο των Κοινωνικών Αναγκών” (σσ 287-306) ΠΤΔΕ-ΑΠΘ, https://www.eled.auth.gr/about/conference-proceedings/
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ. & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Νηπιαγωγείο. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ. & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Δημοτικό. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/Odigoi_Diafor_Didaskalia/Odigos_diaf_Dimotiko.pdf
Ζώνιου-Σιδέρη, Α., Λαμπροπούλου, Κ., Παπασταυρινίδου, Γ., Τσερμίδου, Λ. & Χριστοπούλου Α.-Α. (Επιμ.), (2015). Οδηγός για τον εκπαιδευτικό. Εργαλεία σύγχρονης προσέγγισης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής. Γυμνάσιο. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Grafeia/Graf_Ereynas_B/2018/Odigoi_Diafor_Didaskalia/Odigos_diaf_Gymnasio.pdf
Ανακτώντας την ελπίδα για την παιδαγωγική της ένταξης (2012) Γ. Παπασταυρινίδου, Π. Καραγιάννη, Α. Ζώνιου-Σιδέρη Στο Α. Ζώνιου-Σιδέρη, Ν. Βλάχου & E. Ντεροπούλου-Ντέρου (επιμ) Αναπηρία και εκπαιδευτική πολιτική: Κριτική Προσέγγιση της Ειδικής και Ενταξιακής Προσέγγισης (σσ 213-238) Αθήνα: Πεδίο
Ενταξιακή Εκπαίδευση και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού: Οι δυνατότητες της ενδοσχολικής επιμόρφωσης (2011) A. Ζώνιου-Σιδέρη, Γ. Παπασταυρινίδου Στο Β. Οικονομίδης (επιμ Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις, (σσ 967-977) Αθήνα: Πεδίο.
Η σημασία και ο ρόλος του αναλυτικού προγράμματος στην ενταξιακή εκπαίδευση των τυφλών παιδιών στην Ελλάδα (2004) Α. Ζώνιου-Σιδέρη, Π. Καραγιάννη, Ε. Ντεροπούλου-Ντέρου, Γ. Παπασταυρινίδου, Η. Σπανδάγου Στο Α. Ζώνιου-Σιδέρη, και Η. Σπανδάγου (επιμ) Εκπαίδευση και τύφλωση. Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές (σσ. 189-199) Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα