Back
ΤΕΑΠΗ ΠΜΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Αναστασία Σοφιανοπούλου

Διδάσκουσα στο μάθημα:

“Συμβουλευτική ψυχολογία σε ειδικές κοινωνικές ομάδες, με έμφαση στην αναπηρία”

Ερευνητική δραστηριότητα

    • Ιουλ. ’09 – Δεκ. ’12
      Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εθνικό Σχέδιο Δράσης για το Κάπνισμα 2008-2012. Υποδράση: Πρόγραμμα Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Καπνιστικής Συμπεριφοράς στο Φοιτητικό Πληθυσμό. Φορέας Υλοποίησης: Εργαστήριο Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών, ΕΚΠΑ. Ακ. Υπεύθυνη Έργου: Καθ. Α. Καλαντζή-Αζίζι. Δραστηριότητες:
      – Υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης της έρευνας «Μελέτη της Καπνιστικής Συμπεριφοράς στο Φοιτητικό Πληθυσμό», με δείγμα 1200 φοιτητές από 7 ΑΕΙ Πανελλαδικά
      – Υπεύθυνη για το συντονισμό ομάδων διακοπής του καπνίσματος για τους φοιτητές του ΕΚΠΑ.
      – Υπεύθυνη για την ενημέρωση της σχετικής ιστοσελίδας (www.uoa.gr/skf/kapnisma.html) και τη διοργάνωση Ημερίδων και ενημερωτικών συναντήσεων.
    • Οκτ. ’10 – σήμερα
      Σχεδιασμός, συντονισμός και υλοποίηση έρευνας (υπό την εποπτεία της Καθ. Α. Καλαντζή-Αζίζι) με θέμα: «Μελέτη της καπνιστικής συμπεριφοράς σε κλινικό δείγμα ασθενών διαγνωσμένων με δυσθυμία ή μείζονα κατάθλιψη».
    • Οκτ. ’10 – Οκτ. ’11
      Σχεδιασμός, συντονισμός και υλοποίηση έρευνας (υπό την εποπτεία της Καθ. Α. Καλαντζή-Αζίζι) με θέμα: «Μελέτη της συμπτωματολογίας της ΔΕΠ/Υ στον ενήλικο πληθυσμό 18-35 ετών» (σε συνεργασία με τον Ρ. Μέλλον, Καθ. Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο).
    • Οκτ. ’09 – Ιουλ. ’10
      Σχεδιασμός, συντονισμός και υλοποίηση έρευνας (υπό την εποπτεία της Καθ. Α. Καλαντζή-Αζίζι) με θέμα: «Μελέτη της καπνιστικής συμπεριφοράς και της σχέσης της με την ψυχοπαθολογία και τον δυσλειτουργικό τρόπο σκέψης σε νέους 18-30 ετών».

Διδακτική εμπειρία

    • Οκτ. ’12
      Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνδιδασκαλία (ανάθεση) με τον Δρ. Κ. Ευθυμίου στο υποχρεωτικό μάθημα Κλινική Ψυχολογία Ι, για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2012-2013 (Υπεύθυνη μαθήματος: Επίκ. Καθ. Λ. Κανελλοπούλου).
    • Οκτ. ’10 – σήμερα
      Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Εισηγήσεις (συνδιδασκαλία) στο πλαίσιο του τετραετούς εκπαιδευτικού προγράμματος στη γνωσιακή – συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία. Συν-εποπτεία Διπλωματικών Εργασιών. (Συν)διοργάνωση και (συν)διδασκαλία σε εκπαιδευτικά βιωματικά Εργαστήρια.
    • Μάιος’10 – Ιούλ.’12
      Athenian College – Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (http://www.atheniancollege.gr). Διδασκαλία σε πιστοποιημένα προγράμματα –από το σύστημα “edexcel”: Κλινική Αξιολόγηση και Διάγνωση, Συμβουλευτική και Δεξιότητες, Συνθετική Ψυχοθεραπευτική Συμβουλευτική.
    • Ιάν. ’10 – σήμερα
      414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ειδικών Νοσημάτων. Εισηγήσεις στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ψυχιατρικής Κλινικής, υπό την Εποπτεία του Διευθυντή, Δρ. Ο. Γιωτάκου.
      Θεματικές ενότητες:
      1. Γνωσιακές/ συμπεριφοριστικές παρεμβάσεις στην κατάθλιψη
      2. Γνωσιακή/ συμπεριφοριστική θεραπεία εφήβων
    • Μάιος 2010
      Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Τρίωρη εισήγηση με θέμα: «Θεραπεία Εφήβου με κοινωνική φοβία και δυσθυμία με βάση το γνωσιακό-συμπεριφοριστικό μοντέλο»
    • Μάιος 2009
      Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στη Σχολική Ψυχολογία. Τρίωρη εισήγηση με θέμα: «Ψυχομετρικά Εργαλεία για την Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων»
    • Νοέμ. ’07 – σήμερα
      Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Εισηγήσεις στο πλαίσιο του «Κύκλου Ευαισθητοποίησης στη Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων» και του ««Κύκλου Ευαισθητοποίησης στη Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική Θεραπεία»
    • Οκτ. ’06 – Ιούν. ’12
      Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ανάληψη εισηγήσεων σε Προπτυχιακά μαθήματα (Δυσκολίες Προσαρμογής στο Σχολείο και την Οικογένεια, Γνωσιακές – Συμπεριφοριστικές Προσεγγίσεις στην Ψυχοθεραπεία, Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας και της Μάθησης), Σεμινάρια (Κλινική Ψυχολογία, Ψυχολογία της Επικοινωνίας) και Φροντιστηριακά μαθήματα (Κλινική Ψυχολογία, Ψυχομετρία). Συντονισμός Σεμιναρίων (Κλινική Ψυχολογία).

Δημοσιεύσεις

    • Stetina, B.U., Sofianopoulou, Α., & Kryspin-Exner I. (2009). AnbieterInnen, Angebote und Kennzeichen von Online-Interventionen. In B. U. Stetina & I. Kryspin-Exner (Hrsg.), Gesundheit und Neue Medien: Psychologische Aspekte der Interaktion mit Informations- und Kommunikationstechnologien (S. 171-204). Wien: Springer Verlag.[ Stetina, B.U., Sofianopoulou, Α., & Kryspin-Exner I. (2009). Χαρακτηριστικά, θεραπευτές και κόστος των παρεμβάσεων μέσω διαδικτύου. Στο B. U. Stetina & I. Kryspin-Exner (Εκδ.), Υγεία και Νέες Τεχνολογίες: Ψυχολογικές Παράμετροι της Αλληλεπίδρασης με τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (σσ. 171-204). Βιέννη: Springer Verlag. ]
    • Sofianopoulou, Α. & Harila, D. (2008). Die Anwendung des kognitiven verhaltenstherapeutischen Modells in der Psychologischen Beratung von Studierenden an der Universität Athen: Ein Fallbeispiel. Zeitschrift fuer Beratung und Studium, 3(1), 16-22.[ Sofianopoulou, Α. & Harila, D. (2008). Η εφαρμογή του γνωσιακού-συμπεριφοριστικού μοντέλου στην Ψυχολογική Συμβουλευτική Φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών: μία μελέτη περίπτωσης. Περιοδικό για τη Συμβουλευτική και τις Σπουδές, 3(1), 16-22 ]
    • Sofianopoulou, Α. & Kalantzi-Azizi, Α. (2008). Attention Deficit Disorder (ADD) Symptoms, Temperament Traits and Study Abilities among Students. In Τ. Giovazolias, E. Karademas & A. Kalantzi-Azizi (eds.), Crossing internal and external borders: Practices for an effective psychological counselling in the European Higher Education (pp. 161-180). Athens: Ellinika Grammata.
    • Σοφιανοπούλου, A., Λεοντιάδου Α., Αγγελή, Κ., & Καλαντζή –Aζίζι, A. (2012). Προκριματική Κλίμακα για την Αξιολόγηση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα σε Ενηλίκους. Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα &  Π. Ρούσση (επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα (σσ. 284-285). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
    • Σοφιανοπούλου, A. & Καλαντζή –Aζίζι, A. (2012). Ερωτηματολόγιο για τη Διερεύνηση της Συμπεριφοράς σε Θέματα Υγείας. Στο Α. Σταλίκας, Σ. Τριλίβα &  Π. Ρούσση (επιμ.), Τα Ψυχομετρικά Εργαλεία στην Ελλάδα (σ. 145). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
    • Μάκρα, Σ., Σοφιανοπούλου, Α. & Αγγελή, Κ. (2012). Γνωσιακές – συμπεριφορσιτικές  παρεμβάσεις σε παιδιά και εφήβους με ΔΕΠ-Υ. Στο Ε. Κάκουρος & Κ. Μανιαδάκη (επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ): Θεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 243-279). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
    • Μάκρα, Σ., Σοφιανοπούλου, Α. & Αγγελή, Κ. (2012). Γνωσιακές – συμπεριφορσιτικές  παρεμβάσεις στο πλαίσιο της οικογένειας παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Στο Ε. Κάκουρος & Κ. Μανιαδάκη (επιμ.), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ): Θεωρητικές προσεγγίσεις και θεραπευτική αντιμετώπιση (σσ. 281-301). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
    • Σοφιανοπούλου, Α., Καραδήμας, Ε.Χ., Ευθυμίου, Κ., Χαρίλα, Ν., & Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2012). Η καπνιστική συμπεριφορά στους νέους. Νέα Υγεία, 75, 10.
    • Σοφιανοπούλου, Α., Καραδήμας, Ε.Χ., Ευθυμίου, Κ., & Καλαντζή-Αζίζι, Α. (2011). Διερεύνηση των παραγόντων που σχετίζονται με την καπνιστική συμπεριφορά στο φοιτητικό πληθυσμό της Ελλάδας. Νέα Υγεία, 72, 8.
    • Ευθυμίου, Κ. & Σοφιανοπούλου, Α. (2011). Ένα Ελληνικό Δομημένο Ομαδικό Πρόγραμμα για τη Διακοπή του Καπνίσματος. Νέα Υγεία, 72, 6.
    • Σοφιανοπούλου, A. (2011). Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα. Στο Α. Καλαντζή-Αζίζι (επιμ.) Πανεπιστημιακές Σημειώσεις (φάκελος άρθρων) για το Μάθημα Γνωσιακές-Συμπεριφοριστικές Προσεγγίσεις στην Ψυχοθεραπεία (σσ. 52-79). Αθήνα: Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
    • Σοφιανοπούλου, A., Λεοντιάδου Α., Αποστολοπούλου Ι., και ομάδα σπουδαστών ΠΜΣ Κλινικής Ψυχολογίας (2009). Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στο Π. Ρούσση & Α. Τσαμπαρλή (επιμ.) Μεταπτυχιακά στην Κλινική Ψυχολογία και στην Ψυχολογία της Υγείας (σσ. 9-26). Αθήνα: Κλάδος Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχολογίας της Υγείας, Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία (ΕΛΨΕ).
    • Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Σοφιανοπούλου, Α. (2007). Ενούρηση: περιγραφή, αιτιολογία και παρέμβαση. Νέα Υγεία, 58, 5.
    • Ευθυμίου, Κ. & & Σοφιανοπούλου, Α. (2007). Διεπιστημονική ομάδα και Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία στη Διακοπή του Καπνίσματος. Νέα Υγεία, 58, 6.
    • Μπακομήτρου, Φ., Πλουμπίδης, Γ., Ευσταθίου, Γ., Κερασιώτη, Α., Σοφιανοπούλου, A. & Καλαντζή -Azizi, A. (2004). Συνήθειες Διατροφής των Φοιτητών. Νέα Υγεία, 46, 9.
    • Σοφιανοπούλου, Α. & Γεωργουτσάκου Σ. (υπό έκδοση). Ατομική θεραπεία κοριτσιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα και η σημασία της συνεργασίας με την οικογένεια. Στο Μ. Ζαφιροπούλου, Ν. Χαρίλα & Π. Αβαγιαννού (επιμ.), Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική θεραπεία Οικογένειας. Αθήνα: Πεδίο.
    • Σοφιανοπούλου, A. (υπό έκδοση). Άσκηση στην προσοχή και τη συγκέντρωση. Στο Κ. Ευθυμίου & Μ. Κουλουβάρη (επιμ.) Τεχνικές στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία, Τόμος Ι.

Εκδόσεις

    • Ευθυμίου, Κ. & Σοφιανοπούλου, Α. (2007). Διακοπή καπνίσματος. Αθήνα: Εκδόσεις Αρχιπέλαγος.
    • Roder, V., Brenner, H.D., Kienzle, N. & Ευθυμίου, Κ. (2007). Το Απαρτιωτικό Ψυχολογικό Θεραπευτικό Πρόγραμμα για τη Σχιζοφρένεια (Ι.P.T). Εγχειρίδιο για το θεραπευτή και βιβλίο ασκήσεων. (Μετάφραση – προσαρμογή: Σ. Ρακιτζή, Α. Σοφιανοπούλου, Α. Κερασιώτη) Αθήνα: Scientific Publications.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ